www.manorstyle.se
Paysons betalningslösningar
Betalning med Payson 
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se


Villkor vid Delbetalning

Payson erbjuder dig att, efter godkänd kreditprövning teckna ett kontokreditavtal med vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst. Du åtar dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.

Om du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill du i detta fall ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan du kontakta Svea Ekonomi AB på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea Ekonomi AB, om du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.

Vid frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

*Delbetala räntefritt:
 
   3 mån räntefritt   Uppläggninsavgift   95 sek   Aviavgift 29 sek   Ränta 0,00%
   6 mån räntefritt   Uppläggninsavgift 195 sek   Aviavgift 29 sek   Ränta 0,00%
12 mån räntefritt   Uppläggninsavgift 295 sek   Aviavgift 29 sek   Ränta 0,00%

 Delbetala räntebärande:
 
24 månader   Uppläggninsavgift 295 sek   Aviavgift 29 sek   Ränta 9,95%

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10.000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Fullständiga Delbetalningsvillkor.

Betala snabbt och säkert
Du betalar i realtid – och säljaren får direkt besked om att du har betalat. Ni behöver med andra ord inte vänta på att din betalning ska nå säljarens bank. När du betalar är du på en säker hemsida där ingen kan se dina bankuppgifter eller känslig kortinformation. Säljaren kommer enbart att se din e-postadress och ditt namn som avsändare av betalningen. För ett extra skydd av köpet kan du även välja till tjänsten PaysonGaranti™

Här hittar du svar på de vanligaste frågor Payson får kring deras betalningslösningar:

Hur får jag min faktura? Kan jag få min faktura via post?
Din faktura skickas till den e-postadress du angett vid köptillfället.
Fakturan skickas till dig samtidigt som e-butiken anger att de har skickat ut din beställning för leverans.
Om du inte har fått fakturan kan den alltid återfinnas i .pdf-format inne på ditt PaysonKonto.
Eventuell påminnelse skickas till din fysiska postadress.


Kan jag flytta fram mitt förfallodatum?
Du kan kontakta oss om du vill flytta fram förfallodatumet på din faktura under förutsättning att fakturan inte är förfallen. Förfallodatum kan som längst flyttas fram 10 dagar.


Hur betalar jag min faktura?
Fakturan betalar du till det PlusGiro-kontonummer som står angivet på fakturans inbetalningskort. Där ser du också det OCR-nummer som ska anges vid betalning.
Observera att det inte går att betala sin faktura via sitt PaysonKonto.


Hur delkrediterar jag en faktura?
Om du som säljare behöver hjälp med att delkreditera en faktura vars order redan har skickats så kan du kontakta oss för att få hjälp med detta.


Hur många dagar har jag på mig att betala?
Du har 14 dagar på dig att betala från det att din order har skickats.
Om du behöver förlänga tiden för betalning av någon anledning så kan du 
kontakta oss.


Jag vill skicka tillbaka de varor som jag har beställt. Hur gör jag?
Kontakta företaget som du har gjort beställningen av för att få information om hur du ska göra din retur och vad du ska göra med din faktura.


Jag har fått en påminnelse trots att jag har returnerat varorna
Då kan det vara så att företaget som du har gjort returen till ännu inte har mottagit den. Kontakta då företaget för att ta reda på om din retur är mottagen. Företaget kan då kreditera din faktura.


Kan jag dela upp min faktura?
När du får din faktura så kommer det att stå ett lägsta belopp att betala på fakturans inbetalningskort. Om du betalar mindre är hela beloppet kommer du på börja ett avbetalningsförfarande. Observera villkoren som framgår på fakturan. Beroende på fakturans totalbelopp kan denna lägsta summa variera.


Varför blir jag nekad att handla med faktura?
Det görs alltid en kreditkontroll vid varje köptillfälle, om kreditkontrollen inte går att utföra eller om köparen inte är kreditvärdig så nekas köpet. Har du frågor kring detta så är du välkommen att kontakta oss.


Jag har betalt fakturan men fått en påminnelse, måste jag betala påminnelseavgiften?
Har du betalat fakturan de senaste dagarna så kan du bortse från påminnelsen. Om du vill vara helt säker på att vi har mottagit din betalning så är du välkommen att kontakta oss. Observera att det kan ta upp till 3 bankdagar för oss att se din betalning.


Jag har fått varor men ingen faktura?
Fakturan skickas med e-post, så kontrollera din inkorg och eventuell skräppostmapp. Om du loggar in på ditt konto på Payson så finner du även fakturan där. Kontakta annars företaget som du har handlat av och meddela att fakturan har uteblivit.


Varför har fakturan blivit avbruten? 
Troligtvis så har säljaren då valt att avbryta fakturan. Fakturan kan också avbrytas automatiskt efter 14 dagar om säljaren inte har angivit ordern som skickad. Ta då gärna kontakt med säljaren för mer information om varför fakturan har blivit avbruten.

Ännu mer kloka ord från Payson kring handel på nätet:

Obehörigt användande
Om det har skett en obehörig debitering av ditt kort/konto måste du direkt meddela detta till din bank för att spärra kortet/kontot och reklamera det aktuella köpet. Payson rekommenderar även att man Polisanmäler denna typ av händelse. Om det har skett en obehörig transaktion/händelse på ditt Paysonkonto måste du direkt meddela detta till Paysons kundtjänst.

 


Tips för säkrare Internethandel
-Använd sunt förnuft. Om ett erbjudande verkar vara för bra för att vara sant, så är det antagligen det. Visst går det att göra bra affärer på Internet, men även här finns en gräns.

-Kontrollera varans normalpris på sajter som t.ex. www.pricerunner.se ellerwww.prisjakt.nu för att bilda dig en uppfattning om erbjudandet verkar troligt eller inte.

-Var försiktig om varan har ett ”för bra” pris och säljaren vill göra snabb affär.

-Fråga efter säljarens namn och telefonnummer och kontrollera så att personen finns. Sök t.ex. på eniro.se eller hitta.se.

– De flesta seriösa köp- och säljsajterna har någon form av betygsystem på sina användare så att du kan se vilka som är seriösa. Kontakta gärna deras kundtjänst om du känner dig det minsta osäker kring ditt köp.

-Bli inte invaggad i någon falsk känsla av trygghet genom Postförskott, du vet fortfarande inte vad paketet du löser ut innehåller.

-Betala aldrig direkt till ett bankkonto – du vet inte vem som är kontoinnehavare och du har ingen garanti att få vad du betalar för.

-Använd en betaltjänst som överför pengarna till säljaren efter att du fått varan, t.ex. Paysons tjänst Paysongaranti. Kontakta betaltjänsten om du är osäker på hur det fungerar.

 


Hur kan jag som säljare vara säker på att få mina pengar?
Kontrollera alltid att du kan se betalningen på ditt PaysonKonto innan du skickar någon vara. Om betalningen är gjord utan PaysonGaranti ser du att ditt saldo uppdaterats direkt. Om betalningen är gjord med PaysonGaranti så står betalningen registrerad i din kontohistorik, men saldot uppdateras inte ännu. Du kan då skicka varan. Skicka den på ett sätt som gör att försändelsen kan spåras. Vid köp med Paysongaranti anger du att varan skickats genom att klicka på knappen Skicka vara på ditt PaysonKonto. Köparen har sedan 8 arbetsdagar på sig att ta emot och godkänna, eller neka varan.

När kunden godkänner varan flyttas pengarna direkt och slutgiltigt över till ditt PaysonKonto.
Om kunden inte gör något alls under sina 8 arbetsdagar så flyttas pengarna över till dig när denna tidsfrist är slut.
Endast om kunden nekar varan så avstannas köpet och ni får diskutera er fram till en lösning av er affär, du har rätt till antingen varan i retur eller betalningen för varan. Pengarna kan inte återbetalas till kunden utan ditt godkännande.

 


Hur kan jag vara säker på att få det jag betalat för?
Genom att använda PaysonGaranti så har säljaren 5 arbetsdagar på sig att skicka din vara efter att du har betalat, annars får du automatiskt dina pengar tillbaka. Eftersom betalningen inte slutgiltigt betalas ut till säljaren innan du haft möjlighet att ta emot och kontrollera varan (inom din tidsfrist) är du garanterad att få rätt vara eller pengarna tillbaka.

 


Hur gör jag en säker betalning?
– Använd tilläggstjänsten PaysonGaranti.
Som köpare är du då skyddad mot bedrägliga säljare och garanterad att få varan eller att återbetalas.

 


Kreditkortsnummer på internet
Det är viktigt att vara försiktig med hur man hanterar sin kortinformation. Detta gäller all hantering av bank- och kreditkort: i bankomat, på restauranger, via kvitton i affärer och när du använder kortet på Internet. Vi jobbar hela tiden proaktivt för att skydda dina uppgifter.

Information gällande VISA/MasterCard skickas alltid krypterat över en säker anslutning. Payson är även anslutna till 3D-secure tekniken för förhöjd säkerhet. Genom att aldrig spara känslig information (som kortnummer) i våra system säkerställer vi ytterligare att dina uppgifter hålls ifrån att hamna i orätta händer. Vi har dessutom en mängd säkerhetskontroller som kontinuerligt söker av och övervakar allt som händer i våra system för att kunna erbjuda maximal säkerhet och trygghet för dig som kund.

För utökad säkerhet (t.ex. om man skulle tappa kortet) rekommenderar Payson att man ansluter sitt kort till Verified by VISA eller MasterCard SecureCode, du får hjälp med detta av din bank.

 


Är mina pengar säkra?
Ja, pengarna som du har innestående på ditt PaysonKonto finns på ett så kallat klientmedelskonto och följer därmed lag 1944:181 om redovisningsmedel. Detta betyder att du aldrig kan förlora dem t.ex. om Payson skulle gå i konkurs. Läs mer om klientmedelskonton här

 


Lagligt skydd vid handel på Internet 
Det finns lagar som reglerar hur handeln på Internet ska gå till.

För handel mellan privatpersoner är det Köplagen som gäller.
För handel mellan företag och privatpersoner är det
 Konsumentköplagen som gäller.
För handel mellan två företag gäller 
Köplagen.
För köp på Internetauktioner gäller 
Distans- och hemförsäljningslagen.

Ovanstående lagar och riktlinjer kompletteras med egna villkor om båda parter har godkänt dessa. För mer information om konsumenträttsliga frågor, se konsumentverkets hemsida.

 


Hur säkert är Payson?
Payson är ett registrerat betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn och använder de säkraste systemen som finns att tillgå på marknaden och all data skickas krypterat. Kortnummer sparas inte i våra system och den senaste tekniken från både VISA och MasterCard används för verifiering. Vi följer de lagar som gäller för registrering och identifiering på Internet och systemets plattform bygger på samma teknik som används av banker och myndigheter. Payson är certifierade av säkerhetsföretaget Trustwave.

Allt detta gör att vi kan garantera dig absolut högsta säkerhet så att du kan känna dig trygg när du använder Payson. Tänk på att använda Paysons unika PaysonGaranti som extra trygghet för att vara säker på att få din vara vid handel på Internet.

 


Säkerhet och teknik på Payson
Payson använder marknadens säkraste system för betalningar och tillsammans med våra partners bevakar vi kontinuerligt alla transaktioner. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik och inom alla agentintegrationer används MD5 checksummor. Men vi nöjer oss inte med att använda de mest avancerade tekniska säkerhetssystemen utan lika viktigt för oss och våra medlemmar är de mjuka faktorerna för säkra nätbetalningar.
Paysons unika PaysonGaranti säkerställer att både köpare och säljare skyddas vid köp eller försäljning på Internet. Systemets plattform bygger på samma teknik som används av banker och myndigheter. Krypteringen är 128 bitar. Utvecklingsmiljön för gränssnitt och underbyggande teknik är Microsoft’s .NET.

 


Trygghet med PaysonGaranti
Särskilt vid köp på Internet med någon som man inte känner och där varan ska postas till köparen så infinner sig den ständiga frågan: Hur vet jag att jag inte blir lurad?

Vem ska börja ta risken, ska köparen betala in pengar på säljarens bankkonto för att sedan hoppas på att få varan, eller ska säljaren skicka varan först och sedan hoppas på att få betalt? Båda fallen innebär en mycket hög risk för den ena av parterna.

Payson har löst detta genom att erbjuda PaysonGaranti där Payson fungerar som en neutral mellanhand och ser till att varken köpare eller säljare har både vara och pengar vid samma tillfälle.

Så här går det till


Sekretess vid betalning
Vid betalning med Payson förmedlas automatiskt köparens och säljarens namn och e-postadresser mellan parterna. Uppgifter som adress, leveransinstruktioner och liknande kan i förekommande fall lämnas som meddelande till mottagaren vid betalningstillfället.

Villkor vid Delbetalning

Payson erbjuder dig att, efter godkänd kreditprövning teckna ett kontokreditavtal med vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst. Du åtar dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.

Om du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill du i detta fall ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan du kontakta Svea Ekonomi AB på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea Ekonomi AB, om du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.

Vid frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10.000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Fullständiga Delbetalningsvillkor.

 

Policy för betalning via Payson

Vissa varor och tjänster tillåts inte betalning för via Paysons tjänst, detta kan bero på att de strider mot Sveriges lag, inte är förenliga med Paysons Policy eller att vissa av Paysons samarbetspartners inte accepterar verksamheten.

Varor och tjänster som listats nedan är förbjudna att utföra betalning för, samt att ta emot betalning för, via Paysons tjänst. Brott mot denna policy förenas med avstängning från Paysons tjänst enligt punkt 14.2 i Användaravtalet. Payson har rätt att avvisa godkänd debitering, om det finns anledning att anta att den skulle strida mot denna Policy.

 Förbjudna varor/tjänster

Droger, narkotika, även vissa olämpliga substanser
Pornografiskt material (t.ex. film, bilder, streaming)
Webbkamerashow, prostitution
Begagnade underkläder
Läkemedel, medicin samt prestationshöjande kosttillskott och hälsopreparat
Piratkopierat material (t.ex. musik, programvaror, klädesplagg, väskor)
Betting
Onlinespel där man kan vinna pengar
Donation och medlemskap i rasistiska föreningar/ föreningar som förespråkar hat
Välgörenhets- och biståndsorganisationer som saknar 90-konto hos Plusgirot eller motsvarande Bankgiro
Licensbelagda vapen
Finansiella tjänster inklusive finansiell rådgivning

Tillåtet med restriktioner

Alkohol
Tobak (t.ex. snusvaror, cigaretter, cigarrer)
Sexhjälpmedel
Vitaminer, kosttillskott och hälsopreparat
”Lägsta unika bud” auktioner
Öresauktioner
Dejtingtjänster
Jakttillbehör och knivar
Personskyddsutrustning
Andelsspel hos bolag godkänt av lotteriinspektionen
Pyramidverksamhet/försäljning och ”multi level marketing”
Bolag med hemvist utanför Sverige
Anonymiseringstjänster (inkluderat VPN-tjänster)

OBS! Enskild bedömning sker alltid.

 

Förhandsinformation Allmänna villkor

I enlighet med 4 kap. 10 § Betaltjänstlagen ska betaltjänstleverantören (Payson) i rimlig tid innan ett ramavtal sluts ge betaltjänstanvändaren viss information. För att förenkla detta har vi därför valt att lyfta fram och förtydliga just denna information från Paysons Allmänna Villkor i nedanstående 27-punkter.

1. Betaltjänstleverantören är Payson AB [556646-2858] Evenemangsgatan 31, 169 81 Solna.

2. Payson AB är ett betalningsinstitut som har erhållit Finansinspektionens tillstånd att tillhandahålla betaltjänster [institut nr.045007].

3. Det huvudsakliga innehållet i den betaltjänst som tillhandahålls är förmedling av betalningar och kringliggande tjänster för att förenkla handeln mellan två privatpersoner eller till juridiska personer.

4. För att en betalningsorder ska kunna utföras korrekt behöver användaren följa instruktionerna som ges vid betalningstillfället på Paysons hemsida.

5. Godkännande att genomföra en betalningstransaktion ges vid betalningstillfället av användaren som klickar på motsvarande knapp/länk. Användare som i egenskap av köpare önskar återföring av genomförd debitering från säljaren skall framställa sådan begäran till säljaren. Säljaren genomför återbetalning/kreditering till köparens PaysonKonto alternativt till använt betalmedel när säljare och köpare är överens om detta.

6. Betalningsordern ska anses mottagen när användaren godkänt betalningen (punkt 5) och mottagit en bekräftelse på betalningsordern.

7. Betaltjänstens öppettider för mottagande av en betalorder är via hemsidan på internet dygnet runt, årets alla dagar. Payson garanterar emellertid inte att betaltjänsten är fri från fel eller avbrott under ovanstående tid. Payson har vidare, i rimlig omfattning, alltid rätt att stänga betaltjänsten för exempelvis service och uppgraderingar.

8. Betalningstransaktioner utförs via betaltjänsten i realtid och betalningsmottagare samt användaren får direkt besked vid utförd betalning. Överföring (uttag) till annat betalinstitut/bank tar som längst en bankdag för betaltjänsten att behandla. Tiden att utföra en sådan överföring kan dock variera beroende på mottagande bank och land.

9. Eventuella begränsningar i användningen av PaysonKontot kan i förekommande fall avtalas individuellt efter kontakt med betaltjänstleverantören.

10. Avgiften för tjänsten framgår i aktuell prislista.

11. Ränta på innestående medel lämnas ej och betaltjänstleverantören utför ej växling av valuta. Vid utländsk kortbetalning i SEK/EUR tillämpas växelkursen hos användarens kortutgivande bank i enlighet med avtal mellan användaren och dess kortutgivande bank.

12. Information kring ändrade räntesatser och/eller växelkurser är ej tillämpbart (punkt 11).

13. Skriftliga meddelanden från betaltjänsten till användaren sänds per e-post och ska anses ha kommit denne tillhanda senast påföljande dag. Meddelanden som ej anses vara brådskande kan alternativt visas inne på användarens PaysonKonto.

14. De Allmänna Villkoren för användandet av betaltjänsten finns tillgängliga på hemsidan i digitalt format. Användaren kan skriva ut villkoren för att erhålla en fysisk kopia.

15. Språket som används i ramavtalet är svenska och kommunikationen mellan betaltjänstleverantören och användaren ska ske företrädelsevis på svenska.

16. Användaren har rätt att när som helst ta del av de Allmänna Villkoren för användandet av betaltjänsten, vilka alltid finns tillgängliga för användaren på Paysons hemsida.

17. Användaren är skyldig att följa Paysons vid var tid gällande rutiner och säkerhetsinstruktioner för utformning av lösenord eller annan säkerhetsparameter. Användaren förbinder sig att bevara lösenord och/eller annan säkerhetsparameter på ett betryggande sätt, dvs. så att de förblir otillgängliga för obehöriga. Lösenordet är personligt och får inte överlåtas eller användas av annan än användaren. Användaren skall snarast anmäla till Payson via kontaktformuläret eller via telefon om det finns anledning att anta att någon obehörig fått tillgång till eller kännedom om lösenord och/eller motsvarande information.

18. Payson har rätt att spärra PaysonKontot som betalningsinstrument med omedelbar verkan, om det kommer till dess kännedom eller finns skälig anledning att anta att användaren använder eller kommer att använda PaysonKontot i strid med Allmänna Villkor och/eller gällande lag, författning eller annan föreskrift.

19. Om användaren underlåter att följa säkerhetsinstruktionerna enligt ovan (punkt 17) är användaren alltid ansvarig för skada som åsamkas Payson och debitering som uppkommer till följd av att annan obehörigen använder användarens PaysonKonto. Vid obehörig debitering av kort/konto måste detta direkt meddelas till bank för att spärra kort/konto och reklamera det aktuella köpet. Om det sker en obehörig transaktion/händelse på PaysonKontot måste användaren direkt meddela detta till Paysons kundtjänst.

20. Om användaren anser att debitering redovisats felaktigt skall denne meddela Payson utan oskäligt dröjsmål, dock senast sju (7) dagar efter det att transaktionen har redovisats på PaysonKontot. Skulle användaren, i egenskap av köpare, vilja anmärka på redovisad debitering av skäl som är hänförligt till något förhållande på säljarens sida skall användaren (köparen) dock i första hand vända sig till säljaren. Användaren skall även meddela Payson om redovisning uteblir trots att debitering genomförts.

21. Payson ansvarar gentemot användaren för att en godkänd betalningsorder som användaren har initierat utförs korrekt. Om betalningsordern utförts korrekt ansvarar betalningsmottagaren gentemot användaren för att transaktionen/köpet genomförs korrekt. Payson ska utan onödigt dröjsmål återbetala beloppet i en betalningsorder som misslyckats till användaren eller återställa det debiterade betalkontots kontoställning till den som det skulle ha haft om den misslyckade transaktionen inte hade ägt rum. Om en användare har initierat en betalningsorder som misslyckats ska Payson på begäran av användaren så snart som möjligt försöka spåra betalningstransaktionen och underrätta användaren om resultatet. Payson ansvarar gentemot betalningsmottagaren för att betalningstransaktions belopp exkl. avgift ställs till dennes förfogande på PaysonKontot. Payson ansvarar gentemot sina användare för avgifter och räntor som användare ska betala till följd av att en betalningstransaktion misslyckats beroende på brister i Paysons system. För det fall ansvar skulle befinnas föreligga skall detta under alla förhållanden vara begränsat till maximalt 1500 kr per år.

22. Avtal om inköp av vara, tjänst eller annan nyttighet ingås mellan två användare som agerar köpare respektive säljare. Payson är inte part i denna relation och har inget ansvar, vare sig gällande funktion, kvalitet, leverans eller annat, för de varor, tjänster eller andra nyttigheter som användare betalar genom betaltjänsten.

23. Payson har rätt att från tid till annan göra tillägg till och ändringar i dessa Allmänna Villkor. Användaren skall underrättas om sådana ändringar eller tillägg senast fjorton (14) dagar före ikraftträdandet. Användare som inte accepterar aviserade ändringar eller tillägg har rätt att säga upp dessa Allmänna Villkor på sätt som anges i punkt 25. Payson har alltid rätt att med omedelbar verkan vidta ändringar som föranleds av lag, förordning eller myndighetsbeslut.

24. Avtalet löper tillsvidare.

25. Användaren har rätt avsluta PaysonKontot med omedelbar verkan om ej annat avtalats separat, genom att via kontaktformulär kontakta Payson. När uppsägning kommit Payson tillhanda ska PaysonKontot avslutas utan oskäligt dröjsmål. Eventuell skuld till Payson skall vara reglerad innan uppsägning. Det tillkommer ingen uppsägningsavgift.

27. Om användare vill förmedla synpunkter eller klagomål på Paysons tjänster hänvisas detta i första hand till e-postadressen synpunkter@payson.se.